HTML

kotyvasztó

Cake- néni kotyvaszt a konyhában, több-kevesebb sikerrel.

Friss topikok

Linkblog

2009.09.25. 14:47 Cake-

Bebizonyítom, hogy a sonkatekercs lehet melegkaja is

Nemrég csináltam gombás sonkatekercset, és valahogy eszembe jutott a réges-régi albérletem, ahol a lakótársaimmal felváltva főztünk. Először mindenféle lógósnak tituláltak, hogy le akarom tudni pár bolti sonkatekerccsel a napomat, egészen addig, amíg el nem kezdtem gombát meg hagymát pucolni. Vacsora után bezzeg mindenki a receptért ácsingózott.

Most egy kicsit idegen tollakkal fogok ékeskedni. Annak idején anyukám rábukkant egy szuper receptre F. Nagy Angéla A család szakácskönyve című alapművében (Gombával töltött sonka), majd egy picit variált a hozzávalók arányán. Tőle lestem el én is, majd szintén egy kis "szájízre igazítás" következett.

Gombás sonkatekercs

Hozzávalók 2 főre:

Negyed kiló csiperkegomba (fehér és barna is jó)

8 szelet sonka

margarin

fél doboz paradicsompüré, én Aranyfácánt szoktam használni

fél fej vöröshagyma

1 pohár tejföl

jó sok sajt a tetejére

só, bors

 

Megtisztítom és felaprítom a gombát. Megolvasztom a margarint, beleszórom a gombát, megsózom, megborsozom, fedő alatt megpárolom. Megtöltöm vele a sonkatekercseket, feltekerem, jénaiban egymás mellé teszem a tekercseket.

Apróra vágom a hagymát. Egy kis margarinban aranysárgára pirítom, majd hozzákeverem a paradicsompürét, végül a tejfölt, és összefőzöm óvatosan.

A masszát a sonkákra öntöm, sajtot reszelek rá. Sütőben ráolvasztom a sajtot.

 

Jó étvágyat!

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://cakeminusz.blog.hu/api/trackback/id/tr651406533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása