HTML

kotyvasztó

Cake- néni kotyvaszt a konyhában, több-kevesebb sikerrel.

Friss topikok

Linkblog

2009.06.07. 15:45 Cake-

Kísérleteztem a miszóval

A férjem kitalálta, hogy próbáljak meg miszo levest főzni, mert nemrég rendelt az egyik japánkaja-futártól, és nagyon ízlett neki.

2-3 délutánt (persze a délutánból csak a gyerkőc alvásidejét) rászántam arra, hogy recept és alapanyag beszerzési forrás után kutassak a neten. Egy gyönyörű péntek délután, miután pár dolgot elintéztem a belvárosban, fogtam magamat, meg a gyerkőcöt, és  meglátogattam a Közgáz piac alagsorában az Ázsia bt. boltját. Elköltöttem náluk egy kalap pénzt, de gazdagabb lettem egy zacskó szárított-vágott wakaméval, egy kiló világos miszo pasztával, egy doboz instant dashi porral és egy üveg Kikkoman szójaszósszal.

Hazafelé menet beugrottam az Árkádba, és vettem az alagsori bioboltban egy csomag tofut (elfelejtettem a piacon), valamint az Intersparban újhagymát, jégcsapretket és egy doboz shiitake gombát.

Szombaton a "drágaember" elvitte hintázni a gyereket, én pedig nekiálltam kotyvasztani.

 

Hozzávalók 2 főre:

 

4-5 dl dashi

2 csapott evőkanál miszo paszta

jégcsapretek

5 dkg tofu

kb 2-3 dkg wakame

2 szál újhagyma

4 db shiitake gomba

1 evőkanálnyi szójaszósz

 

Előkészületek: Konyhaajtót becsukni, ablakot kinyitni - iszonyat büdös a dashi.

 

4 db shiitake gombát megmostam, levágtam a szárát, majd felvagdostam 3 mm-es csíkokra. Levágtam és félretettem az újhagyma zöld részét. A fehér részt felkarikáztam. A jégcsapretek kb harmadát megmostam és felvágtam kb 2-3 milliméteres 3-4 centi hosszú csíkokra. Egy kis olajon megfuttattam a hagymát, majd felöntöttem kb 1 liter vízzel, hozzátettem a gombát és a retket, majd kb. 10 percig főztem.

1 liter vizet felforraltam, és beleszórtam fél tasak Shimaya dashi no motot,megkavargattam. A felét kiöntöttem egy befőttesüvegbe, és félretettem kihűlni.

A zöldségekről leöntöttem a főzővizet, majd egy tésztaszűrőben hagytam, hogy a maradék lé is lecsöpögjön róluk.

A szárított wakamét beletettem egy tál vízbe, kb 20 percig ázott benne, jól megdagadt. :) Ezután lecsepegtettem ezt is. A félretett hagymaszárból kiválogattam a nem fonnyadt szálakat, és felkarikáztam.

A dashi-lé picit kihűlt, ezért újra bekapcsoltam alatta a főzőlapot majd amikor elkezdett forrni, kikapcsoltam. Belekevertem egy kanál szójaszószt, hozzáöntöttem a zöldséget és a wakamét.

Közben 4 evőkanál vízben feloldottam 2 csapott evőkanál miszo pasztát,majd hozzáöntöttem a leveshez, és belekevertem, majd átraktam a fazekat egy hideg főzőlapra.  A túlzott melegítés kinyírja a miszóban levő enzimeket, tehát ezt kerüljük: a miszo levest már ne forraljuk fel, ha nem feltétlenül szükséges.

Felkockáztam a tofut, és 2 levesescsésze aljára szórtam. Rámertem a levest, majd a zöldhagyma karikákkal díszítettem a tetejét.

Az embernek ízlett, vacsorára is kért, így nem kell a fejemet törni azon, hogy mire fogom a dashi másik felét elhasználni 3 napon belül...
 


 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://cakeminusz.blog.hu/api/trackback/id/tr101169397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása